torsdag 19. mars 2015

Oppgave 6 - Appdesign

I denne oppgaven i emnet Webdesign i Digital mediedesign ved Høgskolen i Telemark skulle vi lage en app for en kulturbedrift. Jeg valgte da å lage en app for Sjømannskirken i Paris. Jeg tok utgangspunkt i deres nettside og brukte tekst og bilder fra denne. I forkant av at jeg startet arbeidet, spurte jeg de ansvarlige ved Sjømannskirken om tillatelse til dette.


Appen ble laget i programmet appshed. Dette er et svært brukervennlig program, men jeg finner det litt irriterende at gratisversjonen har forstyrrende reklame.

En viktig ting å tenke på når nan jobber i dette programnet, er at man må passe på at bildene man vil bruke har passe størrelse. Det vil si at de ikke bør overstige 300kb. Utover dette er det ikke nødvendig med mye annen forkunnskap i programmering, da det er lett å forstå hvordan man skal gå frem.. Siden har også linker til korte opplæringsvideoer, som gir en god bruksanvisning i de ulike programelementene..


Jeg syntes det var veldig artig å jobbe i dette programmet, og det er nok ikke den siste appen jeg kommer til å lage.



Her er link og QR koden til appen min:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar