tirsdag 3. mars 2015

Oppgave 4 - Bloggdesign

I denne oppgaven i faget Web- og informasjonsdesign i Digital Mediedesign ved Høgskolen i Telemark, skulle vi lage et nytt design til bloggen vår.

Jeg startet med å lage en ny header i Adobe Illustrator. Jeg brukt to av yndlingsmotivene og forsøkte å lage en bakgrunnsfarge som harmonerte med disse. Bredden på headeren er 950 px og høyden er 224 px. Jeg har brukt fontene Monotype Corsiva og Verdana.



Jeg satte inn et bilde av Torneroseslottet i DIsneyland og et av Eiffeltårnet. Jeg syntes at disse bildene harmonerte fint med hverandre, og begge motivene representerer meg og mitt liv,

Jeg la et lag med en graderende blåfarge bak bildene, og brukte "Pen tool" for å lage en "path", deretter brukte jeg "type on a path tool" for å få litt liv i teksten.


Slik ble det ferdige resultatet:









Som bakgrunn valgte jeg det samme bildet av Eiffeltårnet som i headeren, men fokuserte på å få frem vannstrålene fra fontenene fremfor andre deler av bildet. Jeg "låste" bildet slik at bildet er statisk selv om man skroller nedover.

Jeg endret fargene på teksten og bakgrunnen på fanene slik at de samsvarer med resten av designet. Jeg endret også faneteksten, sideteksten og innleggsteksten til Verdana slik at jeg ikke fikk så mange ulike fonttyper.

På studiet Web- og informsjonsdeign har vi også laget våre egne nettsider. Her er link til Min nettside


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar