fredag 23. januar 2015

Oppgave 1 - Film og Digital video - Overraskelsen

I denne oppgaven skulle vi lage en film på maks 2 minutter der en person ble overrasket. Jeg valgte å bruke familiens yngste medlem, og "overrasket" henne med å "vinne" billetter til en konsert med hennes store idol, Violetta. Jeg brukte vårt Samsung NX 1000 kamera, da jeg vil vente til etter samlingen med å kjøpe et filmkamera, for å være sikker på at jeg kjøper et kamera som tilfredsstiller kravene. Det var ganske krevende, men morsomt, å utforske Adobe Premiere. Jeg ser at jeg har mye å lære, og gjorde enkelte nybegynnerfeil. Etter å ha satt sammen og redigert klippene, lagret jeg videoen som en MP4 fil. Etter å ha satt inn videoen i bloggen, ønsket jeg å forbedre kvaliteten.  Jeg oppdaget da at selv om jeg hadde lagret prosjektet underveis, og eksportert MP4- filene, var det ikke mulig å åpne prosjektet på nytt. Det er godt at jeg er i starten av læringsprosessen og at dette var mitt første prosjekt. Jeg har mye å lærer og gleder meg til å utforske dette programmet videre.

Her er videoen:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar